Najlepsze soundtracki z gier - WASZE OPINIE

Które gry mają według Was najlepszą muzykę? Miedzy innymi o to zapytałam w ankiecie, którą udostępniłam na fanpage'u bloga, prywatnym profilu oraz w grupie Blogerzy na Facebooku.

W ankiecie wzięły udział zaledwie trzy osoby. Wszyscy są mężczyznami między 21 a 24 rokiem życia, zatem rozbieżność wiekowa również nie jest powalająca. Powalające za to mogą być rezultaty ankiety. Gry należą do dwóch kategorii: sportowa i RPG akcji (albo fabularna gra akcji, jak kto woli).

FIFA 14 - jedyna gra sportowa w ankiecie

FIFA 14 tanio klucze cd PC, PLAYSTATION, XBOX
Fot. cdkeybay.com

21-letni Szymon w poleceniu Podaj tytuły gier, w które (najczęściej) grasz podał, że gra ogólnie w FIF-ę (tak, to jest dobra pisownia). Na pytanie, w której z tych gier jest jego zdaniem najlepsza muzyka, wskazał FIF-ę 14. Uzasadnił to dość ogólnie pisząc, że dobrze wspomina tę grę i muzykę.

Playlista z piosenkami z tej gry zawiera 36 utworów. Nie wiedzieć jednak do końca dlaczego, na Spotify niektórych z nich nie można posłuchać (w wersji aplikacji na komputer zaznaczone są na ciemnoszaro). Chyba najpopularniejszym kawałkiem z tej ścieżki dźwiękowej jest Love Me Again Johna Newmana.

Większość utworów ma energetyczny i motywujący wydźwięk, jak najbardziej pasujący do gry. Moje polecajki to Little Games (The Colourist), Don't Forget Who You Are (Miles Kane) i We Sink (THE CHVRCHES).

Genshin Impact

Genshin Impact | Download and Play for Free - Epic Games Store
Fot. store.epicgames.com

24-letni mężczyzna, który nie chciał się przedstawić (może i słusznie?*), w ankiecie podał, że gra właśnie w Genshin Impact, ale też w Honkai Impact i Creeper World 4. Skupmy się na tej pierwszej produkcji. 24-latek napisał, że w tej grze muzyka jest grana przez profesjonalną orkiestrę i że poleca ją przesłuchać na Spotify. Dodał też takie zdanie:

Nie dość, że świetnie wykonana [muzyka], to jeszcze wzmacnia klimat poszczególnych lokacji w grze.

Mnie pozostaje wierzyć w to na słowo, gdyż nigdy w to nie grałam i na razie nie zanosi się, by stało się inaczej. Tak czy siak, po przesłuchaniu kilku utworów z tej gry (których generalnie jest mnóstwo), to część z nich nadawałaby się do koreańskich seriali, może nawet do drugiego sezonu Squid Game, a w szczególności te z serii City of Winds and Idylls.

*panuje powszechna opinia (przynajmniej w moim otoczeniu), że mężczyźni grający w Genshin Impact nie wiedzą co to prysznic. Ja się z tym nie utożsamiam (nie, nie gram w to i nie jestem facetem).

Wiedźmin

Wiedźmin 3: Dziki Gon najwyżej ocenianą grą na świecie - Graczpospolita.pl
Fot. graczpospolita.pl

Ostatnią omawianą tu grą jest Wiedźmin. 23-letni Michał wskazał tę grę jako jedną z tych, w które gra i właśnie z tej gry wskazał jego zdaniem najlepszą muzykę. Nie podał jednak konkretnej części, a nawet ja wiem, że są na ten moment trzy (+ sześć dodatków). Michał uzasadnił, że muzyka daje cudowny klimat w grze i że autorzy gry to świetnie wykorzystują od pojedynczych scen po dłuższe sekwencje.

Po krótkiej przygodzie z kilkoma utworami z różnych części gry, stwierdzić mogę jedną rzecz. Mam wrażenie, że wszystkie te piosenki brzmią niemal identycznie. Co jak co, ale mnie coś takiego by mnie znudziło i może nawet wkurzyło, gdybym słyszała w kółko ten sam utwór grając w coś.

I to by było na tyle. Jeszcze raz dzięki wszystkim za udział w ankiecie. Do następnego postu!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SETNY POST NA BLOGU... i co dalej? - statystyki, podsumowanie i kilka pytań do Was

Analiza tekstu: PRO8L3M - Nicea

Analiza tekstu: sanah - Marcepan